Antares kereskedelmi stratégia kiegészítő módosítása 2025
Tisztelt Partnereink!
Társaságunkban az elmúlt évek üzleti tervezései során újra és újra megfogalmaztuk a kérdést, hogy a társadalmi, gazdasági, technológiai környezetben bekövetkezett változásokhoz hogyan alkalmazkodhatunk jobban. Hogyan növelhetjük a reálértéken stagnáló eladásainkat, hogyan használjuk ki fölös kapacitásainkat, dolgozóinknak részmunkaidő helyett miként kínálhatunk újra teljes munkaidőt, biztosabb megélhetést.
Helyzetelemzéseink arra világítanak rá, hogy a termékkörünkbe tartozó áruknak a világszerte és különösen az Európai Unión belüli szabad áramlása az irodaszékek hazai piacát is átjárhatóvá teszi, így külföldi versenytársaink is egyre növekvő szeletet hasítanak ki belőle.
Egy másik globális trend az értékláncok rövidülése, a benne szereplők hozzáadott értékének újrafogalmazása, ami szintén a viszonteladók által elérhető eladások korlátozódását vonja magával.
A piacrészünk megvédését és növelését az üzleti és intézményi felhasználóknál a jövőben nem csak a forgalmazóinktól várjuk, hanem – az általuk nem érintett körökben – magunk is keressük az értékesítési lehetőségeket, de partnereink érdekeinek tiszteletben tartásával.
A nemzetközi kiskereskedelmi hálózatok és a régiós irodaszékgyártók magyarországi eladásaival szemben kívánjuk közvetlenül is felvenni a versenyt.
Antares szelete a hazai irodaszék piacból kb. 25%, amit a viszonteladók által érünk el, a fennmaradó 75%-ból szeretnénk további néhány százalékot szerezni.
Kiemelten fontos, hogy változatlanul viszonteladókkal együttműködésre alapozzuk a jövőnket, ennek alárendelve, kiegészítő arányban tervezünk közvetlen értékesítést, az alábbi szempontok szerint:
- A viszonteladóink vásárlói körét elkerüljük: ahova tudomásunk szerint partnerünk az elmúlt néhány évben szállított, oda be sem kopogunk.
- Ha valamely potenciális vevőnél mégis találkozna az ajánlatunk egy partnerünkével, akkor a partner mögé állva beszállítójaként az ő eladását támogatjuk.
- Tendereken részvételt aktívan nem keresünk, és ha meghívnak, csak olyan kiíráson indulunk, amelyre viszonteladónk nem kért ajánlatot.
E stratégiánkból partnereink számára is előnyök származnak:
- A teljes termelési kapacitás kihasználása esetén javul a termelési hatékonyságunk, még jobb árakat tudunk biztosítani.
- Csökken a szállítási idő, mert gyakrabban összejön egy túrafuvarnyi szállítmány.
- Ismertebbé tesszük az Antares-márkát, azt úgy szívesebben fogadják az ő vevőik is.
- A teljeskörű irodai berendezést kívánó projekteket részben vagy egészben az olyan téren gyakorlott viszonteladónkhoz tereljük.
A változó környezethez nyilvánvalóan alkalmazkodnunk kell, de aközben tiszteletben tartjuk forgalmazó szövetségeseink érdekeit, akikkel továbbra is kölcsönös egymásra utaltságban alakul a sorsunk.
Tudjuk, hogy minden viszonteladónak fontos kérdés, hogy a beszállítója miként viselkedik a piacon. Stratégiánkat a partnereinkkel párbeszédben, a visszajelzéseik figyelembe vételével finomítjuk. Éppen ezek miatt szokásunk nyíltan, őszintén közölni, hogy mit tervezünk tenni és aztán azt tesszük, amiben megállapodunk. Ezeken az egyszerű elveken alapul a 30 év alatt kipróbált partneri bizalom, amely fenntartásában változatlanul elkötelezettek vagyunk.
2024. november
Sustik Ferenc
ügyvezető igazgató